Кафедра педагогіки, дошкільної та початкової освіти

benera.jpg    

Бенера Валентина Єфремівна

зав.кафедрою, професор, доктор педагогічних наук

 

 

Наша адреса: м.Кременець, вул. Ліцейна, 1, ауд. 31

Електронна адреса кафедри: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ми у Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/435958163702067/

 

 

Склад кафедри:

onyschuk

 

 

Онищук Ірина Анатоліївна

професор,

доктор педагогічних наук,

  

 

 

 
beznesyuk         

  Безносюк Олександр Олексійович

професор, кандидат

педагогічних наук

 

 
fasolko.jpg            

 

Фасолько Тетяна

Степанівна 

доцент,

кандидат педагогічних наук

 

 

 

vrochinska

Врочинська Людмила

Ігорівна

доцент, кандидат

педагогічних наук

Kravets.L.M  

 

 

Кравець Любов

Михайлівна

доцент, кандидат

педагогічних наук

 

 

 

pryimas  

Приймас Наталія

Володимирівна

доцент, кандидат

педагогічних наук

 

 lehin

  

Легін Вікторія Борисівна

доцент, кандидат педагогічних наук

 

 pavelko.jpg  

 

Павелко Вікторія Вікторівна

доцент, кандидат педагогічних

наук

 

 domaniuk

        Доманюк Оксана Михайлівна

доцент, кандидат

педагогічних наук

 shvets  

 

 

Швець Оксана Вікторівна

доцент, кандидат

педагогічних наук

 

       

 

За суміщенням посад:

arefieva

  Ареф’єва  Ольга Євгеніївна                          

 
denysiuk 

  Денисюк Ганна Сергіївна   

 
   

 

Кафедра забезпечує викладання освітніх компонентів:

За спеціальністю 012 Дошкільна освіта

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти: «Вступ до спеціальності (з елементами  пропедевтичної практики)», «Педагогіка загальна», «Психологія дитяча (психологія дитячої  творчості)», «Педагогіка дошкільна (історія  дошкільної педагогіки)», «Основи педагогічної майстерності», «Основи науково-педагогічних досліджень та академічна доброчесність», «Основи природознавства з методикою ОЗП», «Управління в системі дошкільної освіти», «Теорія та методика розвитку рідної мови (дошкільна лінгводидактика, методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей, методика ознайомлення дітей з суспільним довкіллям)», «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальною діяльністю дітей», «Теорія та методика фізичного виховання та валеологічної освіти дітей дошкільного віку», «Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень», «Теорія і методика музичного виховання», «Логопедія (з методикою)», «Логоритміка з методикою викладання», «Діагностика мовленнєвих порушень у дітей з консультуванням», «Пропедевтика мовленнєвих порушень», «Пропедевтична практика», «Навчально-педагогічна практика в групах раннього  та дошкільного віку», «Навчально-педагогічна практика з логопедії», «Літня педагогічна практика», «Виробнича (педагогічна, логопедична) практика».

Другий (магістерський) рівень вищої освіти:  «Методологія науково-педагогічних досліджень», «Технології  викладання психолого-педагогічних дисциплін в закладах фахової передвищої, вищої освіти», «Освітній менеджмент в галузі дошкільної освіти», «Методичний супровід освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти», «Сучасні технології дошкільної освіти», «Педагогічне партнерство з різними соціальними інституціями», «Технології формування компетентностей в математичній та природничій освітніх галузях», «Технології формування компетентностей в громадянській та історичній освітніх галузях», «Виробнича (організаційно-методична) практика», «Виробнича (педагогічна) практика в ЗФПО та ЗВО»,  «Виробнича (педагогічна) практика»

За спеціальністю 013 Початкова освіта

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:  «Вступ до спеціальності (з елементами пропедевтичної практики)», «Педагогіка (історія педагогіки, загальна педагогіка)», «Педагогіка початкової освіти», «Основи педагогічної майстерності», «Основи науково-педагогічних досліджень та академічна доброчесність», «Методика навчання математичної освітньої галузі», «Методика навчання природничої освітньої галузі», «Методика навчання соціальної, громадянської та історичної освітньої галузі»,  «Пропедевтична практика», «Навчально-педагогічна практика (пробні уроки у початковій школі)», «Виробнича (переддипломна) педагогічна практика», «Навчально-педагогічна практика з додаткової спеціалізації».

Кафедра педагогіки, дошкільної та початкової освіти – це творчий колектив однодумців, які мають значний науковий потенціал.  Освітній процес на кафедрі забезпечують 11 науково-педагогічних працівників, серед яких:

  • 2 доктори наук, професори,
  • 9 кандидатів наук, у тому числі – 1 професор та 8 доцентів.
 dokaf

Науково-педагогічні працівники кафедри

Кафедра педагогіки, дошкільної та початкової освіти утворилась у 2022 році шляхом об’єднання кафедри теорії і методики дошкільної та початкової освіти з кафедрою педагогіки та психології.

Кадрова політика кафедри

При кафедрі педагогіки, дошкільної та початкової освіти функціонує наукова школа «Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності» (науковий керівник – проф. Бенера В. Є.), яка об’єднує науковців, науково-педагогічних працівників, зацікавлених у впровадженні наукових результатів на практиці в контексті євроінтеграційних процесів та реформування Нової української школи. У науковій школі забезпечується керівництво аспірантами та здобувачами у виконанні дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня доктора наук та доктора філософії з педагогічних наук. Науково-дослідна робота спрямована на підвищення якості та ефективності професійної підготовки майбутніх фахівців освітньої сфери.

Наукові інтереси викладачів кафедри зосереджені навколо колективної теми «Науково-методичний супровід професійної підготовки майбутніх педагогів в умовах неперервної освіти». Результати наукових пошуків викладачів кафедри відображені в наукових та навчально-методичних працях. З-поміж них – монографії, навчальні та методичні посібники для здобувачів вищої освіти, наукові статті у фахових виданнях України з проблем сучасної педагогічної та психологічної наук.

Планується зміцнення кадрового потенціалу кафедри. Завершує написання докторської дисертації на тему «Теоретико-методичні засади формування готовності майбутніх учителів до інтеграції математичних і природничих знань молодших школярів» доц. Павелко В. В. Розпочато наукові дослідження на здобуття наукового ступеня доктора  педагогічних наук доц. Швець О. В. та доц. Доманюк О. М.

 

Сьогодні кафедра педагогіки, дошкільної та початкової освіти – це провідний структурний підрозділ факультету дошкільної і початкової  освіти, історії та мистецтв, що забезпечує освітній процес  та державну атестацію здобувачів вищої освіти за спеціальностями:

- 012 Дошкільна освіта (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти);

- 013 «Початкова освіта» (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти);

- 012 Дошкільна освіта. Початкова освіта (другий (магістерський) рівень вищої освіти);

- 012 Дошкільна освіта. Практична психологія (другий (магістерський) рівень вищої освіти).

do2 

Перші випускники-магістри спеціальності «Дошкільна освіта»

 

 do3

Захист кваліфікаційних робіт

 

Мета діяльності кафедри – забезпечення якісної професійної підготовки фахівців, згідно з галузевими стандартами вищої освіти, максимальне задоволення потреб студентів в отриманні відповідних професійних якостей, загальних і фахових компетентностей, а кінцевих споживачів (стейкхолдерів) – висококласними спеціалістами.

Концептуальні ідеї розвитку кафедри:

- людинознавча стратегія підготовки педагогів;

- ціннісний концепт особистісно-професійного становлення студента – майбутнього педагога;

- особистісно орієнтована парадигма професійної підготовки, що забезпечує формування творчого потенціалу, ініціативи та самоорганізації майбутнього фахівця з дошкільної та початкової освіти;

- інноваційні підходи змісту та технологій психолого-педагогічної підготовки педагога;

- зв’язок педагогічної теорії з практикою закладів дошкільної, загальної середньої, фахової передвищої та вищої освіти;

- забезпечення набуття студентами соціальних навичок («soft skills»).

Візії кафедри:

- підвищення якості та функціональності професійно-педагогічної освіти на ринку праці;

- наближення змісту педагогічних дисциплін до потреб особистості та сучасної сім’ї щодо формування особистості дитини;

- формування професійної компетентності майбутніх вихователів ЗДО, вчителів НУШ та ЗЗСО на засадах студентоцентрованого підходу та інтернаціоналізації освіти;

- проектування інноваційних розвивальних середовищ (ЗДО, ЗЗСО, ЗВО);

- розроблення науково-методичного забезпечення викладання педагогічних дисциплін;

- підготовка фахівців вищої кваліфікації шляхом виконання наукових досліджень на здобуття ступеня доктора педагогічних наук;

- розвиток історико-педагогічної наукової школи кафедри;

- педагогічний супровід наукових пошуків здобувачів вищої освіти;

- апробація та оприлюднення наукових пошуків професорсько-викладацького складу кафедри та студентів на наукових конференціях (різних рівнів), фахових виданнях в Україні та за кордоном;

- налагодження міжнародних зв’язків;

- просвітницько-педагогічна діяльність.

Стратегії розвитку кафедри:

особистісно-професійна, яка ґрунтується на пріоритеті особистісно-професійного потенціалу викладачів, педагогів-наставників та забезпечує розвиток фахового потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, учителів Нової української школи та закладів загальної середньої освіти, викладачів закладів фахової перед вищої та вищої освіти;

креативна, що виявляється у постійному пошуку шляхів удосконалення професійної підготовки та вироблення власних педагогічних підходів, інтерактивних технологій, методик тощо;

науково-педагогічної взаємодії та співпраці кафедри педагогіки, дошкільної та початкової освіти з іншими структурними підрозділами Академії, закладами освіти міста та регіону, розвиток партнерського співробітництва з педагогічними кафедрами ЗВО України, науково-дослідними установами НАПН України.

Кафедрою налагоджено співпрацю з:

  • Педагогічним університетом імені Комісії народної освіти (м. Краків, Польща), у рамках якої здійснювалося проведення спільних міжнародних наукових конференцій, обмін досвідом з метою вивчення особливостей підготовки фахівців дошкільної освіти, прилучення до європейського освітнього простору;
  • Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, спрямовану на гуманізацію цілей і принципів дошкільної освіти, осучаснення освітніх технологій, вивчення особливостей виховання й навчання дошкільників у різних соціальних інституціях;
  • Інститутом педагогіки НАПН України, щодо поглиблення взаємодії у науковому та освітньому процесах для вирішення проблем підготовки висококваліфікованих фахівців та підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів;
  • спорідненими кафедрами провідних закладів вищої освіти України: Житомирським державним університетом імені Івана Франка, Міжнародним економіко-гуманітарним університетом імені академіка Степана Дем’янчука, Ніжинським національним педагогічним університетом ім. М. Гоголя, Рівненським державним гуманітарним університетом, Східноєвропейським національним університетом імені Лесі Українки, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича та ін.

Науково-педагогічні працівники кафедри постійно удосконалюють та розвивають свої компетентності через участь у стажуваннях, проектах, конференціях, семінарах та тренінгах.

Євроінтеграційні прагнення Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка знайшли своє відображення в підписанні грантової угоди в рамках програми Erasmus+ між Європейською виконавчою агенцією з освіти та культури та координатором проєкту BOOST Тартуським університетом (Естонія). Доц. Легін В. Б. та доц. Швець О. В. залучені в команду учасників проєкту від нашого навчального закладу.

 do4

 

У межах Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation Академія включена до переліку закладів вищої освіти, у яких з метою формування професійних компетентностей для здобувачів освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта впроваджено та реалізуються спецкурси «Педагогіка гри», «Діяльнісний підхід у початковій школі», «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки». Науково-педагогічні працівники кафедри разом зі здобувачами освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти взяли участі у всеукраїнському фестивалі «Play_Fest_2024», реалізуючи проєкт «Мріємо! Діємо! Зростаємо!».

do5 

Координаційна зустріч із керівницею освітніх ініціатив The LEGO Foundation в Україні О. Ромою, регіональним тренером Л. Панкулич

 

 do6
Впровадження спецкурсу «Педагогіка гри» 
do7 

 

Науково-педагогічні кафедри (доц.  Фасолько Т. С., доц.  Врочинська Л. І., доц.  Кравець Л. М., доц.  Приймас Н. В., доц.  Доманюк О. М., доц.  Легін В. Б.) є членами Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» (відокремлений підрозділ Тернопільської області), яка сприяє розбудові національної дошкільної освіти, підвищенню професійної майстерності працівників сфери дошкільної освіти, зростанню ролі і місця дошкільної освіти в суспільстві.

do8 Онлайн-зустріч здобувачів вищої освіти з головою відокремленого підрозділу

у Тернопільській областіВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» Іриною Зубаль

 

Проф. Онищук І. А. включена до складу компетентного журі Громадської організації «Динаміка успіху», яка ініціює та організовує міжнародні та всеукраїнські конкурси і фестивалі, реалізовує сертифіковані курси підвищення кваліфікації.

 do9

 

У процесі реалізації програми «Академія – базовий заклад освіти» кафедрою розгортається співпраця  із закладами освіти міста та регіону.

f1

Семінар педагогічних працівників закладів дошкільної освітиКременецького району

f2

Навчально-педагогічна практика в групах раннього та дошкільного віку

f3

Навчально-педагогічна практика (пробні уроки у початковій школі)

Задля реалізації академічної мобільності здобувачів вищої освіти в рамках укладеної угоди про співпрацю з Фундацією PORTA VITAE магістри спеціальності 012 Дошкільна освіта проходили виробничу організаційно-методичну практику у закладах дошкільної та початкової освіти м.Пйотркув Трибунальський (Польща). За результатами практики студенти отримали сертифікати та здобули цікавий, новітній досвід у роботі з дітьми.

f4

Виробнича (організаційно-методична, зі спеціалізації) практика у м. Пйотркув Трибунальський

Студентська науково-дослідна робота визначена кафедрою як один із пріоритетних напрямів. Вона реалізується через діяльність:

1) наукових гуртків:

  • «Інсайт» (проф. Онищук І. А.);
  • «Світ дитинства» (доц. Фасолько Т. С.).

2) студентських проблемних груп:

  • «Актуальні проблеми педагогіки початкової школи» (доц. Приймас Н. В.);
  • «Актуальні проблеми дошкільної освіти очима студентів» (доц. Швець О. В.);
  • «Інноваційний підхід до роботи ЗДО та початкової школи» (доц. Легін В. Б.).
  • «Педагогічні засади формування особистості сучасного педагога» (доц. Кравець Л. М.);
  • «Розвиток творчого мислення молодших школярів на уроках математики» (доц. Павелко В. В.);
  • «Формування базових якостей дітей передшкільного віку» (доц. Доманюк О. М.).

Результатом цієї роботи є багаточисельні публікації студентів у збірниках наукових праць, участь кафедри як співорганізатора у проведенні всеукраїнських наукових конференцій, підготовка студентів до участі у міжнародних та всеукраїнських наукових конференціях.

f5

Студентська науково-практична конференція

 

ff6

Участь у конференції молодих науковців

f7

Грамоти з нагоди Дня науки в Україні

 

f8

Семінар-конференція із участю стейкхолдерів

f9

Наукові пошуки здобувачів освіти в дисертаційному залі бібліотеки

Різноаспектною є виховна робота зі студентами, що спрямована на  виховання всебічно та гармонійно розвиненої, національно свідомої, високоосвіченої, життєво компетентної особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення. Пріоритетним напрямком є формування особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, сучасної європейської цивілізації; виховання людини демократичного світогляду, яка поважає громадянські права і свободи, традиції народів і культур світу, національний, релігійний, мовний вибір кожної людини.

f10

 

День дошкілля в Академії

 

f11

Виставка авторських ляльок гурту «Леля» «Боже, як болить…»

f12

Лесині наукові читання (до річниці з дня народження Лесі Українки)

f13

Екскурсія у Кременецький ботанічний сад

f14

Участь у флешмобі до Всесвітнього дня української хустки

 

f15

Знайомство з Музеєм історії Академії

 

f16

Благодійна ярмарка «Чужих дітей не буває»

f17

Екскурсія у Білокриницький палац

f18

Поїздка у файне місто Тернопіль

f19

Екскурсія замками Львівщини

Науково-педагогічні працівники кафедри тісно співпрацюють з національною скаутською організацією «Пласт». Зокрема, проф. Онищук І. А. є засновницею Громадської організації «Пластова станиця м. Кременець», доц. Фасолько Т. С. -пласт-прихильник, постійно допомагає пластунам, сприяє організації різноманітних заходів

f20

Вишкіл мистецьких вмілостей у Кременці

Підтримуючи давні традиції педагогічної освіти на Кременеччині, кафедра забезпечує підготовку висококваліфікованих вихователів закладів дошкільної та вчителів початкової, загальної середньої освіти, здатних втілювати в життя ідеї сучасної освіти в умовах її реформування. Випускники спеціальностей працевлаштовані в освітніх закладах різних областей України, серед них – викладачі закладів вищої освіти, директори закладів дошкільної освіти, методисти районних та міських відділів освіти, методисти та вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів, інструктори з фізичного виховання, практичні психологи тощо.

f21

Благодійний мистецький фестиваль «Разом до перемоги»

f22

В здоровому тілі – здоровий дух

f23 

Звучати може все: музикування саморобними музичними інструментами

f24

Майстер-клас з писанкарства

f25

Ярмарка професій у Кременці

f26

Практичні заняття на свіжому повітрі


Надрукувати