Бенера Валентина Єфремівна

 benera

 

 Бенера Валентина Єфремівна - доктор педагогічних наук, професор

 Ел.пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

   

 

Навчалась у Рівненському державному педагогічному інституті імені Д. З. Мануїльського (тепер - Рівненський державний гуманітарний університет). За роки науково-педагогічної діяльності працювала викладачем, завідуючою цикловою комісією в педагогічному училищі, завідуючою дошкільним відділенням у педагогічному коледжі, проректором з наукової роботи в академії (сьогодні – завідувач кафедри педагогіки, дошкільної та початкової освіти.

Нагороджена Знаком «Відмінник освіти України» (1997), Почесною грамотою Міністерства народної освіти УРСР (1996), Подякою ЖДУ імені Івана Франка за організацію програми студентської академічної мобільності «Освіта для життя» (2017), Грамотою Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради (2018), Подякою Криворізького державного педагогічного університету за активну участь у проведенні ІІ туру Всеукраїнського конкурсу наукових робіт зі спеціальності «Освітні, педагогічні науки» (2021), Подякою Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка (2024).

Сертифіковане підвищення кваліфікації пройшла в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова (2018), Технічному університеті у м. Варна (Болгарія, 2019), Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти (Сертифікат експерта з акредитації освітніх програм: онлайн тренінг, 2021).

У 1998-2002 рр. навчалась в аспірантурі Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Захистила кандидатську дисертацію «Формування пізнавальної самостійності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів засобами інтелектуальної гри» (2003 р.). Рішенням Атестаційної колегії МОН України у 2008 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії та методики дошкільної освіти, у 2013 р. – професора кафедри педагогіки вищої школи.

Упродовж 2008-2011 рр. навчалася у докторантурі Інституту вищої освіти НАПН України. Докторську дисертацію «Розвиток теорії та практики самостійної роботи студентів у навчальному процесі вищих закладів освіти України (ІІ пол. ХІХ – поч. ХХІ ст.)» захистила 12 квітня 2012 р. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.456.02 в Інституті вищої освіти НАПН України за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Під керівництвом Бенери В. Є. здійснюється забезпечення раціональних і ефективних підходів до впровадження результатів наукових досліджень професорсько-викладацького складу в сучасну практику закладів вищої освіти у контексті інтегрування у європейський освітній простір з урахуванням пріоритетів регіональної освітньої політики. Налагоджено міжнародну співпрацю із закладами вищої освіти та інституціями близького та далекого зарубіжжя; організовано низку наукових симпозіумів, форумів, конференцій міжнародного та всеукраїнського ґатунку з метою зміцнення позиції академії у процесах інтернаціоналізації вищої освіти серед ЗВО України.

Професор Бенера В. Є. – одна із провідних учених України у педагогічній галузі, є визнаним професіоналом з досвідом дослідницької та управлінської діяльності в галузі педагогіки, дошкільної та початкової освіти. Робить помітний внесок в інституційне зміцнення закладу вищої освіти, покращення якості освітніх послуг. Успішно реалізує освітні та наукові проєкти на національному та міжнародному рівнях і контекстах, здійснює науково-педагогічну роботу на високому науково-теоретичному та методичному рівнях.

Активно поєднує викладацьку діяльність із прикладною методикою, займається розробкою і впровадженням у навчально-виховний процес методів активного навчання, зокрема, ділових ігор, тренінгів; працює у напрямі мотиваційного менеджменту, інтерактивних комунікаційних технологій, здійснює науково-педагогічну роботу на високому науково-теоретичному та методичному рівнях.

Бенера В. Є. - керівник наукової школи із підготовки науково-педагогічних кадрів «Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності», здійснює наукове керівництво виконанням дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук та доктора філософії з педагогіки. Зокрема захищено дисертації: Швець О. В. (2018), Шевченко Ж. М. (2019), Цісарук І. В. (2021).

У складі спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03 у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» бере активну участь в атестації наукових кадрів як офіційний опонент або член постійної спеціалізованої вченої ради.

Здійснює наукове керівництво науково-дослідною роботою здобувачів вищої освіти з актуальних проблем вищої школи, історії розвитку педагогічної теорії та освітньої практики, теорії та практики навчання і виховання, вищої освіти за рубежем, особистісно-професійної позиції педагога у новій парадигмі виховання тощо. Під її керівництвом забезпечується ефективна співпраця наукової та громадської роботи на засадах студентоорієнтованого підходу, свободи вибору, академічної мобільності та доброчесності.

Автор забезпечує належну міжнародну та вітчизняну публікаційну активність: біля 200 наукових і науково-методичних праць, із них – монографії, посібники для вищої школи України, фахові публікації та статті у збірниках наукових і науково-методичних праць у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection. Серед основних праць:

  • монографії: «Пізнавальний аспект самостійності майбутнього педагога. Пошуки, проблеми, перспективи» (2006), «Самостійна робота студентів у вищій школі України: історичні трансформації (ІІ половина ХІХ – кінець ХХ ст.)» (2011), «Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Республіки Польща» (2020), «THE WORLD SPACE OF HIGHER EDUCATION: TRENDS IN INTERNATIONALIZATION AND DEVELOPMENT: the collective monograph / Edited by N. Demyanenko». Warsaw: RS Global Sp. z O.O., 2020. 160 p. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal/020, LIFELONG LEARNING: TRENDS, HALLENGES, PROSPECTS: the collective monograph /еdited by N. Demyanenko, V. Benera: International Science Group. Boston: PRIMEDIA launch, 2021. 366 с. ISBN - 978-1-63848-656-5. DOI 10.37835/2410-2075-2021-1-01. https://isg-konf.com/uk/lifelong-learning-trends-hallenges-prospects-ua/;
  • посібники: Психологічна служба у закладах освіти (2013), Теорія та методика розвитку рідної мови (2019); Самостійна робота: теорія і практика у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технологій (2020), Поетичні сходинки зростання: навчально-методичний посібник / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Швець (2018), Теорія та методика розвитку рідної мови: навчально-методичний посібник за кредитно-трансферною системою організації навчального процесу / у співавторстві, Н. В. Маліновська (2019), Фізкультурно-оздоровчі технології: навчально-методичний посібник. Портфоліо на педагогічну практику для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Солтис (2022) та ін.

Бенера В. Є. – головний редактор наукового видання «Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки» (ISSN 2410-2075). Фахова реєстрація (категорія «Б»): Наказ МОН України № 1166 від 23 грудня 2022 р.). Реєстрація суб’єкта у сфері друкованих медіа: Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 1390 від 25.04.2024 року.

Член наукового видання Криворізького державного педагогічного університету «Гендерна парадигма освітнього простору» (свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації Міністерства юстиції України, серія КВ № 22418 – 12388ПР від 22.11.2016 р.) та Редакційної колегії наукового педагогічного журналу PrOsvita (2024) ISSN:3041-161. Журнал зареєстровано згідно Закону України «Про медіа». Журнал є офіційно зареєстрованим науковим виданням з міжнародною сферою поширення, що підтримує політику відкритого доступу.

Сучасний науковий пошук вченої зосереджений на дослідженні провідних зарубіжних та вітчизняних історико-педагогічних тенденцій в освітньо-науковому просторі, ефективних засобів модернізації якісної професійної підготовки науково-педагогічних кадрів у вищій школі України.

Google Академія:

https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=tYpvL0UAAAAJ

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2865-3217

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 


Надрукувати