ПСИХОЛОГІЧНІ ВИКЛИКИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Викладачі циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін і дошкільних методик Фахового коледжу Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка підготували і провели науково-методичний семінар «Розвиток дошкільної освіти: досягнення, перспективи та психологічні виклики». Учасниками семінару були викладачі фахових дисциплін і студенти старших курсів коледжу спеціальності «Дошкільна освіта».

Програму семінару відкрив виступ викладачки фахових методик Вікторії Андрусик «Формування соціально-громадської компетентності у дітей дошкільного віку», де фахівець розкрила особливості та дала характеристику формам і методам формування соціально-громадських компетентностей дитячої особистості. Викладач дитячої психології Людмила Мишаківська  висвітлювала «Психоемоційний та мовленнєвий розвиток дітей в умовах війни». Майбутній фахівець системи дошкільного виховання, четвертокурсниця спеціальності «Дошкільна освіта» Вікторія Боцюк зупинилася на «Казкотерапії як засобі розвитку емоційної сфери у дітей»: вона характеризувала особливості застосування казок для формування позитивного емоційного стану та здійснення ефективної соціалізації дітей дошкільного віку.

Особлива увага була приділена специфіці застосування інноваційних методик. Зокрема, заступник директора коледжу з виховної роботи, викладач дошкільної педагогіки та дитячої психології Ольга Цимбалюк обрала тему «Інноваційні підходи до практичної підготовки здобувачів освіти спеціальності «Дошкільна освіта», де здійснила аналіз сучасних інноваційних методик у контексті їх застосування в процесі адаптації навчальних програм до виконання завдань підготовки майбутніх педагогів до роботи в сучасних умовах. Про «Інклюзивне навчання в закладах дошкільної освіти» говорила викладач основ інклюзивної освіти Алла Грудницька, яка акцентувала на важливості визначення основних принципів і підходів до навчання дітей з особливими потребами, а також на перспективах розвитку інклюзії. «Гуманістична спрямованість освітніх інноваційних процесів» зацікавила студентку спеціальності «Дошкільна освіта» Тетяну Сендецьку, котра розглядала гуманістичну парадигму в освіті як основу для впровадження інноваційних підходів у системі дошкільного виховання.  Її колега Аліна Грушицька доповідала про «Психолого-педагогічний супровід дітей з мовленнєвими порушеннями в умовах закладу дошкільної освіти» й акцентувала на важливості комплексного підходу до розвитку мовлення дошкільнят. Голова циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін і дошкільних методик, викладач методики фізичного виховання Надія Сабран у виступі «Інновації у фізичному вихованні дошкільників: від проблем – до перспектив» здійснила огляд відповідних інноваційних підходів, розглянула актуальні проблеми та реальні можливості для покращення фізичного розвитку дітей в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.

Зацікавленість учасників семінару викликала гостя семінару, стейкхолдер, директор закладу дошкільної освіти №2 «Золотий ключик» м. Кременця Ірина Ткачук, яка обрала темою доповіді «Організація безпечного та розвивального середовища в закладі дошкільної освіти: виклики й рішення». Фахівець спиралася на конкретний фактичний матеріал, здійснила різносторонній аналіз проблеми та висловила власне бачення методів і шляхів формування здорового середовища в дошкільній установі. Організатори науково-методичного семінару з особливою серйозністю віднеслися до проблем екологічного виховання наймолодших громадян нашої держави. Викладач дошкільних методик Наталія Сербай висвітлила «Сучасні підходи до екологічного виховання дітей в закладі дошкільної освіти», причому дала характеристику сучасних методик екологічного виховання дітей в дошкільних закладах. Розмову про проблеми екологічного виховання продовжила студентка четвертого курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Мар’яна Карпенко, яка говорила про «Взаємодію закладу дошкільної освіти та батьків у формуванні екологічної свідомості дошкільників». Студентка приділила значну увагу аналізу форм і напрямків такої взаємодії, її значенню у вихованні екологічної відповідальності.

Заключним акордом фахової розмови учасників науково-методичного семінару став психологічний тренінг «Між викликами та можливостями: психологічне розвантаження та бачення перспектив», який провела викладач, практичний психолог Людмила Сілка. Тренінг був спрямований на зниження емоційного напруження його учасників та усвідомлення ними необхідності та можливостей активізації власних внутрішніх ресурсів. Викладачі та студенти ознайомилися з техніками релаксації, із системою відповідних арт-вправ. Під час формального і неформального спілкування відбувся обмін думками та враженнями, викликаними виступами доповідачів.

seminar doshk


Надрукувати