Образ "нової жінки" у китайській культурі ХХ століття

Діфан Цю, аспірантка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Науковий керівник: Гиса Оксана Андріївна (м. Тернопіль, Україна)

DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-4.03

Досліджено, що феміністський рух, що зародився в Європі і США наприкінці XIX-початку XX століття, суттєво вплинув на статус жінок. Після Другої світової війни технологічні та соціальні зміни полегшили побут і розширили можливості для жінок. Зазначено, що друга хвиля фемінізму у 1960-70-х роках з Національною організацією жінок (NOW) досягла значних результатів, зокрема, у забезпеченні рівності в освіті і працевлаштуванні. У Китаї в ХХ ст. після Культурної революції статус жінок покращився, проте нерівність все ще зберігається на інституційному рівні. Підкреслено вплив закладеного з давніх часів конфуціанського патріархального ладу, в основі якого лежить шанобливе ставлення до синів. Зазначено, що всі китайські композитори-жінки знаходяться під впливом західної композиційної техніки, у них є досвід створення електронної музики.

Ключові слова: Китай, гендерна рівність, жінки, музика, статус.

Повний текст PDF

Література:

  • Jacqueline H. The National Organization for Women and the fight for the Equal Rights Amendment. Munich: GRIN Verlag, 2008. Р. 5-10.
  • Bonnie G. Smith. Women's History in Global Perspective. Champaign, Illinois: University of Illinois Press, 2004. Р. 145-146.
  • McClary S. Feminine Endings: Music, Gender, and Sexuality. Minnesota: The University of Minnesota Press, 2002. 215 р.
  • Stacey J. Patriarchy and Socialist Revolution in China. California: Tang Tsou. The Cultural Revolution and Post-Mao Reforms. A Historical Perspective. Chicago: University of Chicago Press, 1986. Р.
  • University of California Press, 1983. 336 р.

Надрукувати