Педагогічні умови формування відчуття форми, кольору, простору під час виконання здобувачами робіт з живопису та пленерних робіт

DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-3.10

Дмитро Синенький, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка (м. Кременець, Україна)

Олена Тимків, викладач Фахового коледжу Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка (м. Кременець, Україна)

Стаття присвячена актуальності розвитку художніх здібностей студентів через пленерний живопис. Автори обґрунтовують історичну важливість пленеру як одного з найпоширеніших методів мистецтва, що сприяє активному розвитку творчого мислення, самовираження та образного сприйняття натури. Зазначено, що живопис на пленері дозволяє митцям працювати на відкритому повітрі, передавати натуральне освітлення, кольори, форми природи та розвивати свої художні навички. Описані педагогічні умови, які необхідні для формування відчуття форми, кольору та простору під час роботи на пленері. Систематизовано послідовність виконання робіт на пленері, зокрема підкреслено важливість здійснення аналізу об’єкту, який малюють, дослідження його особливостей, пропорцій. Зауважено, що аналіз пленерних робіт відомих та сучасних майстрів впливає на збагачення досвіду здобувача вищої освіти, розуміння методів і прийомів роботи, а також формування візуального ряду.

Ключові слова: пленерний живопис, педагогічні умови, творчість, техніка, здобувачі вищої освіти.

Повний текст PDF

Література:

  • Вікіпедія. Джерело доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80 (дата звернення: 3.04.2024).
  • Коваленко Є. В. Характеристика основних естетичних параметрів імпресіоністичної техніки у пленерному живописі. Гілея: науковий вісник: збірник наукови праць. Київ., 2014. Вип. 86. С. 253-256.
  • Лоза Н. Інтерв’ю. Джерело доступу: https://www.youtube.com/watch?v=pwjxyvTGLeg (дата звернення: 05.04.2024).
  • Сухенко В. Літня практика з рисунка на факультеті образотворчого мистецтва (І курс). Українська академія мистецтва.Київ, 2004. Вип. 11. С. 153-162.
  • Черватюк В. О. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників. Українська академія мистецтва. Київ., 2013. Вип. 21. С. 44-51.
  • Черватюк В. О. Пленерний живопис – невідʼємна складова художньої освіти. Мистецька освіта. Київ., 2010. С. 403-409.

Надрукувати