Основи колористичної естетики у методиці викладання дисциплін художнього циклу

DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-3.08

Марія Дяків, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного  університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

У дослідженні зазначено, що колористичне світосприйняття є важливим компонентом у формуванні художньої естетики педагогів та здобувачів усіх рівнів освіти. У сучасному освітньому просторі велика увага приділяється розвитку художніх здібностей дитини. Зазначено, що на основі сформованих асоціативних стереотипних уявлень про про кольори та їх відтінки, особистість намагається зрозуміти кольорову будову навколишнього середовища, розвивається здатність до сприйняття складних кольорових тонів, посилюється увага до нюансних поєднань, видозмінюються кольорові вподобання. Зауважено, що в процесі формування колористичної естетики учнів та студентів художник-педагог розробляє методичні етапи роботи над кольоровим зображенням, що дозволяє глибше пізнати колористику, зрозуміти якості та властивості локальних та предметних кольорів.

Відзначено, що поступове пізнання законів та принципів колористики надає творчій особистості практичний та теоретичний досвід, адже процес малювання відбувається в аспекті колористичного аналізу зображення. Визначено методичні підходи до опанування колористичної естетики в художньому навчанні вікових груп здобувачів освіти.

Ключові слова: естетика, методика викладання, художні здібності, колористика, художник-педагог.

Повний текст PDF

Література:

  • Басанець Ю., Осипчук М. Кольоровий контраст як засіб підсилення звучання ідеї живописного твору. С. 369-381.
  • Корницька Л. Кольорознавство в мистецькій освіті. Актуальні питання гумнітарних наук. Педагогіка.Вип 52, том 2. С.153-158.
  • Теорія естетики. Пер. з нім. / Т. Адорно; пер. П. Таращук. Київ: Основи, 2002. 518 с..
  • Туманов І. М. Рисунок, живопис, скульптура: теоретико-методологічні основи комплексного навчання. Львів: Аверс. 2010. 496 с..

Надрукувати