Розвиток духовності школярів засобами організації музичних віталень та абонементів

DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-3.07

Аліксійчук Олена Станіславівна

Стаття присвячена дослідженню та з'ясуванню проблеми духовного розвитку учнів закладів загальної середньої освіти через організацію музичних рецепцій та абонементів. Узагальнюючи результати науково-методичних досліджень з окресленої проблематики, розглянуто поняття: "духовність", "моральні якості". Уточнено сутність дефініції "духовно-моральний розвиток" як діяльність особистості щодо осмислення вищих людських цінностей, історичного досвіду та їх прояву в сучасних соціально-економічних умовах. Висвітлено основні функції організації музичних віталень та абонементів.

Висвітлено сутність і потенціал методу "синтезу художнього тексту з різними видами мистецтва" та методу "віртуальної зустрічі" з головним героєм у процесі проведення музичних рецепцій та абонементів, для кращого розуміння їх музично-духовної образності. Визначено, що музичні рецепції та абонементи активізують і розвивають інтелектуальну, пізнавальну, творчу, комунікативну сферу учнів, сприяють усвідомленню феномену синтезу мистецтв, сприяють оптимізації процесу самопізнання і саморозвитку особистості та реалізації системи формування духовних потреб школярів.

Ключові слова: духовність, учні, духовно-моральний розвиток, музичні вітальні, абонементи, навчально-виховний процес.

Повнй текст PDF

Література:

  • Гуральна С. С. Хорова літургійна практика у Галичині кінця ХІХ - першої половини ХХ ст. Українська музика. Львів: ЛНМА імені М. В. Лисенка, 2018. Ч.2 (28). С. 31-40.
  • Гуральна С. С. Тенденційні напрямки розвитку хорової літургійної практики в Галичині кінця ХІХ - першої половини ХХ століть. World sience. Warshawa September. №9 (37). С. 80-84.
  • Маслов В. І. Концептуальні засади побудови змісту і структури орієнтовної моделі функціональної компетентності керівників навчальних закладів. Джерело доступу: https://lib.iitta.gov.ua/6925/1/ (дата звернення: 5.03.2024).
  • Масол Л. М., Миропольська Н. Є. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний цикл 5-11 класи. Київ, 2005. С. 184-231.
  • Олексюк О. М., Ткач М. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості. Київ: Знання України, 2004. 264 с.
  • Шелюто В. М. Проблема сакрального як естетична проблема у німецькій класичній філософії. Джерело доступу: http://fd.snu.edu.ua/info/files_articles/collection_13/pdf (дата звернення: 3.03.2024).

Надрукувати