Вплив хорової діяльності на психологічний та духовний розвиток особистості школяра

DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-3.02

Романа Дудик, кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

Вплив хорової діяльності на психологічний та духовний розвиток особистості школяра

Стаття присвячена аналізу впливу хорової діяльності на психологічний та духовний індивідуальний розвиток особистості учня. Автор зазначає, що участь у хорі сприяє емоційному вираженню, розвитку соціальних навичок, підвищенню самооцінки та психічного здоров’я дітей. Хорова діяльність допомагає дітям виразити свої почуття через музичний образ, що сприяє кращому розумінню та управлінню власними емоціями. Вона також розвиває співпрацю, взаємодопомогу та взаєморозуміння серед учасників хору​

У статті досліджуються різні методи та підходи до організації хорових занять із учнями різного віку та рівня музичної підготовки; розглядаються різноманітні методи музичного навчання в хоровій практиці, такі як вивчення нот, розвиток вокальних навичок, аранжування та інтерпретація музичних творів. Висвітлюється важливість включення хорового співу до навчальних програм як засобу розвитку різних аспектів особистості учнів та підтримки їхнього успіху в школі. Подаються корисні поради щодо організації ефективних та стимулюючих хорових занять для учнів.

Ключові слова: хорова практика, репетиція, хоровий спів, учень, вокально-хорові навички.

Повний текст PDF

Література:

1. Дудик Р. В. Особливості впливу класичної музики на формування особистості дітей. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки: теорія і практика. Запоріжжя, 2020. С.187-192.

2. Лобода О. Є. Категорії "творчість" і "музичні здібності": психологічний та педагогічний підходи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. Вип. 26. К., 2019. С. 49–54. Джерело доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26542.

3. Малашевська І. В., Лазука М. М. Вплив музики на формування особистості молодого покоління. Збірник наукових праць: педагогічні науки. Херсон: видавничий дім «Гельветика, 2020. Вип. 93. С. 44-49.

4. Матящук О. М., Шумська В. С. Психологічні аспекти впливу музичного мистецтва на формування національної свідомості особистості. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Т. 1. 2019. № 63. С. 55-58. 

5.Світайло С. В. Методика роботи з дитячим хоровим колективом: навч.- метод. посібник для студ. вищих навч. закладів III–IV рівня акредитації. К.: Унів. коледж Київського ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2016. 140 с. Джерело доступу: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/14757


Надрукувати