DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-2.09
Ю. Ке, аспірант Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Науковий керівник: Серганюк Любов Іванівна (м. Івано-Франківськ, Україна)
істотну нішу займає втілення східного типу медитативності, незвичного для західної академічної музики минулих епох і водночас корелюючого з споглядальними аспектами християнства. Стаття присвячена висвітленню наукового і творчого контексту, який істотно вплинув на появу медитативних творів в українській музичній творчості, а також виявленню їх жанрових попередників у ХІХ–ХХ століттях.
Виявлено, що у творчості багатьох українських митців присутнє прагнення осягнути численні виклики культурно-мистецької взаємодії між різними культурами, втілити іншокультурні концепти, котрі є наслідком особистих вражень і збагачення їх мистецького досвіду. В таких опусах відтворено або відгук на знахідку іншого майстра, або особистісне осягнення того чи іншого аспекту буття з позицій "іншого" світогляду, або бажання посилити і збагатити тенденцію, що розгортається у діалозі з відкриттями, актуальними для певного часу.
Ключові слова: українська музика, медитативні твори, культурно-мистецька взаємодія, жанр.
Повний текст PDF
Література:
- Берегова О. М. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80–90-х років ХХ століття : дис. ... кандидата мистецтвознавства. Київ, 2000. 204 с.
- Біла К. Сучасна українська музика в контексті естетики постмодернізму. Науковий вісник НМАУ. Випуск 64. Київ, 2006. С. 6-13.
- Бондар М. Творчість Володимира Самійленка / Самійленко В. Твори. Київ : Дніпро, 1989. С. 5-46.
- Коменда О. І. Творчість М. Рославця в контексті становлення музичного модернізму: навч. посіб.; вид. 2-ге, допов. Луцьк, 2015. 208 с.
- Якубов Т. А. Концепти періодизації творчості Сергія Борткевича: іс-торіографія та новий погляд. Українське музикознавство : наук.-метод. зб. Випуск 45.Київ, 2017. С. 49-70.