НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ОСЕРЕДОК «Формування у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти готовності до впровадження у педагогічну практику ціннісного підходу до розвитку зростаючої особистості»

Наукові координатори: – к. пед. н., доц. Онищук І. А.,  к. пед. н., доц. Фасолько Т.С.

Науково-дослідницький осередок об’єднує досвідчених і молодих науковців, зацікавлених у дослідженні проблеми готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до впровадження  у педагогічну практику ціннісного підходу до розвитку зростаючої особистості.

Загальні відомості про науково-дослідний осередок:

Склад науково-дослідницького осередку об’єднує науковців кафедри  теорії і методики дошкільної та початкової освіти.

Кількісний склад наукового осередку – 3 особи;

Кваліфікаційний склад наукового осередку – два кандидата педагогічних наук (Онищук Ірина Анатоліївна, Фасолько Тетяна Степанівна), магістр (аспірант – Доманюк Оксана Михайлівна).

Характеристика наявної експериментальної бази – студенти КОГПА ім. Тараса Шевченка та інших закладів вищої освіти України (спеціальність 012 Дошкільна освіта); заклади дошкільної освіти різних областей України.

Наукові досягнення осередку:

Найбільш вагомі результати та перспективи розвитку – захист докторських дисертацій: (Т. С. Фасолько, 2021 р.; І. А. Онищук, 2021 р.), захисти кандидатської дисертації (О. М. Доманюк, 2020 р.).

Практичне використання отриманих наукових результатів за останні 2 роки – упровадження у практику роботи закладів вищої освіти та закладів дошкільної освіти України;

Загалом за 2016 та 2017 роки опубліковано 17 статей, з них 3 у фахових виданнях; 2 у закордонних виданнях (Канада, Польща); 9 у матеріалах міжнародних конференцій; 3 у матеріалах всеукраїнських конференцій. Виголошено 15 доповідей на наукових конференціях всеукраїнського та міжнародного рангів.

Праці:

1. Фасолько Т. С. Формування ціннісних орієнтацій дитини-дошкільника в умовах дошкільного навчального закладу / Т. С. Фасолько // Психолого-педагогічні засади розвитку дитини в ігровій та навчальній діяльності : Матеріали науково-практичної заочної конференції (21 грудня 2015р., Київ). – Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. – С. 37–43.

2. Фасолько Т. С. Виховання основ асертивної поведінки у дітей дошкільного віку / Т. С. Фасолько // Психолого-педагогічний і соціальний супровід дитинства в освітньому просторі: проблеми та перспективи : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (27 травня 2015 р., м. Словянськ ). – Словянськ : ДДПУ, 2015. – С. 31–34.

3. Фасолько Т. С. Формування ціннісних орієнтацій дитини дошкільного віку в умовах сучасного інформаційного суспільства / Т. С. Фасолько // Лабіринт реальності : зб. наук. праць / [за заг. ред. д.філос.н. Журби М.А.]. – Монреаль : СРМ «ASF». 2016 – С. 99–102.

4. Фасолько Т. С. Актуалізація педагогічних ідей С. Русової у моральному вихованні дошкільників / Т. С. Фасолько // Zbior artykulow naukowych. IV Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej Konferencji «Educational Sofia Rusova heritage in the context of contemporary Elementary Education». – Warszawa : Wydawca Sp. Z o. o. «Diamond trading tour», 2016. – Р. 38–41.

5. Фасолько Т. С. Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти у вихованні моральної поведінки дітей / Т. С. Фасолько // Всеукраїнська науково-прктична конференція з міжнародною участю // Матеріали  Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Психологічна культура вчителя в контексті викликів сучасності» / Укладачі В. Є. Кавецький, А. В. Вихрущ, О. Я. Жизномірська, Т. Г. Дідух. – Тернопіль : СМП «ТАймп», 2017. – С. 275–277.

6. Фасолько Т. С. Використання активних  методів навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців для дошкільної освіти. Проблеми якості дошкільної освіти і професійної підготовки у вищій школі : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. м. Одеса, 26-27 жовтня 2017 року – Одеса : видавець Букаєв В. В., 2017. – С. 54–56.

7. Онищук І. А. До проблеми формування готовності майбутніх вихователів ДНЗ до розвитку творчого самовираження зростаючої особистості / І. А. Онищук // Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія : Педагогіка // [за заг. ред. А. М. Ломаковича, В. Є. Бенери]. - Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2016. – Вип. 6. – С. 40–49.

8. Онищук І. А. Музична діяльність як засіб психологічної безпеки в особистісному зростанні дитини / І. А. Онищук // Bezpseczenstwo Dawniej Dsis Swiat- Evropa – Polska / Rokinuwep 1/2016. Pozlan, 2016. – С. 185–197.

9. Онищук І. А. Формування готовності майбутніх вихователів ДНЗ до розвитку творчості дошкільників / І. А. Онищук // Збірник наукових доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної дошкільної та вищої освіти» (до 200-річчя Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Одеса – Варшава, 2016. – С. 102–108.

10. Онищук І. А. Розвиток самовираження зростаючої особистості у музично-творчій діяльності. Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір : Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір» 3-5 червня 2016 р. А. В. Лякішева / [заг. ред. П. М. Гусак, І. М. Брушневська та ін.]. – у 2 т. – Т.2 )(О-Я). – Луцька : ФОП Покора І. О., 2017. – С. 25–26.

11. Онищук І. А. Актуальність підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до культури самовираження. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія Педагогіка / [За заг. ред. Л. М. Ломаковича, В. Є. Бенера]. – Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2017. – Вип 7. – 120 – 128 с.

12. Онищук І. А. Пріоритети в підготовці майбутніх вихователів ДНЗ. Всеукраїнська науково-прктична конференція з міжнародною участю : Матеріали  Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Психологічна культура вчителя в контексті викликів сучасності» / Укладачі: В. Є. Кавецький, А. В. Вихрущ, О. Я. Жизномірська, Т. Г. Дідух. – Тернопіль : СМП «Таймп», квітень, 2017. – С. 206–208.

13. Онищук І. А. Культура самовираження як педагогічна проблема. Матеріали ІІ Міжнародної конференції: «Актуальні проблеми педагогічної освіти: Європейський і національний вимір» : Матеріали  ІІ Міжнародної  науково-практичної  конференції (3-5 червня 2017 р.). А. В. Лякішева / [заг. ред. П. М. Гусак, І. М. Брушневська та ін.]. – у 2 т. – Т.2) (О-Я). – Луцька : ФОП Покора І. О., 2017. – С. 35–37.

14. Онищук І. А. Підготовка фахівців дошкільної освіти до розвитку культури самовираження як педагогічна проблема.  Сучасна система освіти і виховання: досвід минулого – погляд у майбутнє : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 6-7 жовтня 2017 року) / І. А. Онищук. – К. : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2017. – С. 96–98.

15. Онищук І. А. До проблеми розвитку культури самовираження майбутніх фахівців дошкільної освіти. Проблеми якості дошкільної освіти і професійної підготовки у вищій школі : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. м. Одеса, 26-27 жовтня 2017 року. – Одеса : видавець Букаєв В. В., 2017. – С. 67–69.

16. Доманюк О. М. До проблеми формування соціальної компетентності старших дошкільників. Проблеми якості дошкільної освіти і професійної підготовки у вищій школі : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. м. Одеса, 26-27 жовтня 2017 року. – Одеса : видавець Букаєв В. В., 2017. – С. 28–29.

17. Доманюк О. М. Форми роботи закладу дошкільної освіти та родини з проблеми формування соціальної компетентності старших дошкільників. Сучасна система освіти і виховання: досвід минулого – погляд у майбутнє: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 6-7 жовтня 2017 року). – К. : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2017. – С. 129–131.


Надрукувати