Анна Малек, студентка магістратури з музикознавства Інституту мистецтвознавства Люблінського католицького університету Івана Павла ІІ. Науковий керівник Андрій Гладиш (м. Люблін, Польща)
DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-4.01
Зазначено, що індустріальне суспільство ХІХ ст. було віддалене від релігії, а його свідомість заполонила ідеологія комунізму. Привабливі обіцянки політиків в тогочасних обставинах створили міцні позиції і в Західній Європі. Уточнено поняття "політична ідеологія", "релігія", "авторитаризм" та "авторитарна особа". Відзначено, що культурні прояви впливу комуністичної ідеології особливо помітні в музиці Корейської Народно-Демократичної Республіки, де тексти пісень часто вшановують лідерів і містять елементи міфології та релігійної символіки. Проаналізовано наявність комуністичного режиму в декількох піснях КНДР. Досліджено, що ці пісні служать для зміцнення ідеологічного контролю та підтримки авторитарного режиму через створення спільної мети і культ особистості.
Ключові слова: комуністина ідеологія, релігія, КНДР, музика, пісня.
Повний текст PDF
Bibliografia:
- Drozdowicz J., Totalitarna duchowość w nazistowskich Niemczech. O roli religii w modelu edukacji autorytarnej. Przegląd religioznawczy. Poznań 2019. Numer 1/271. 105-114.
- Krok D., Związek autorytaryzmu z zaangażowaniem religijnym i religijnymi stylami poznawczymi. Polskie forum Psychologiczne. Bydgoszcz 2011. Numer 16/2. 123-140.
- Tyszka K., Religijne oblicze komunizmu. Acta Universitatis Vratislaviensis. Wrocław, 2009. Numer 3154. 327-344.
- Wojtala J., Standaryzacja Terminologiczna Północnokoreańskiej Propagandy - Wybrane Aspekty. Kultura Bezpieczeństwa. Kraków. 2023. Numer 43. 140-159.