
Google Академія:
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=tYpvL0UAAAAJ
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2865-3217
Кафедра: https://kogpa.edu.ua/uk/golovna/struktura-akademii/fakultet-sotsialno-pedahohichnoi-osvity-ta-mystetstv/kafedra-teorii-i-metodyky-doshkilnooi-ta-pochatkovoi-osvity
E-mail: val_benera@ukr.net
Науковий керівник
доктор педагогічних наук, професор Бенера Валентина Єфремівна
Науково-дослідницький осередок об’єднує науковців, науково-педагогічних працівників, зацікавлених у впровадженні наукових результатів на практиці в контексті євроінтеграційних процесів та реформування Нової української школи.
У науковій школі забезпечується керівництво аспірантами та здобувачами у виконанні дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня доктора наук та доктора філософії з педагогічних наук. Науково-дослідна робота спрямована на підвищення якості та ефективності професійної підготовки майбутніх фахівців освітньої сфери.
Наукові досягнення
Захищені кандидатські дисертації
|
Швець Оксана Вікторівна «Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності» (2018). |
|
Шевченко Жанна Михайлівна «Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Польщі (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)» (2019). |
|
Цісарук Ірина Василівна «Професійний розвиток майбутніх вчителів трудового навчання та технологій у процесі самостійної роботи» (2021). |
![]() |
![]() |
Видання за результатами наукових досліджень
|
Бенера В., Швець О. Поетичні сходинки зростання: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018. 388 с. |
|
Бенера В. Є., Шевченко Ж. М. Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Республіки Польща: монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2020. 435 с. |
|
Бенера В. Є., Цісарук І. В. Самостійна робота: теорія і практика у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технологій: посібник. Хмельницький : ФОП Цюпак А.А., 2020. 296 с. |
|
![]() |
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКОВОЇ ШКОЛИ
|
Тематика наукового дослідження |
Здобувач наукового ступеня |
|
«Теорія і практика формування кліматичної компетентності майбутніх учителів природничих спеціальностей на засадах освіти для сталого розвитку» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти |
Дух Ольга Ігорівна кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри біології, екології та методик їх навчання. |
|
«Підготовка майбутніх учителів початкових класів до екологічного виховання на практиці засобами сучасних технологій» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD |
Кондратюк Сергій Миколайович здобувач ступеня доктора філософії PhD, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти, спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки». |
|
«Підготовка майбутніх вихователів до соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного середовища» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD |
Мозгова Тетяна Петрівна здобувачка ступеня доктора філософії PhD, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти, спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки». |
Бенера В. Є. здійснює наукове керівництво науково-дослідною роботою здобувачів вищої освіти з актуальних проблем вищої школи, історії розвитку педагогічної теорії та освітньої практики, теорії та практики навчання і виховання, вищої освіти за рубежем, особистісно-професійної позиції педагога у новій парадигмі виховання тощо.
Керівник наукової школи у складі спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03 в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (м. Переяслав) бере активну участь в атестації наукових кадрів як офіційний опонент або член постійної спеціалізованої вченої ради.
![]() |
![]() |
Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента
|
Здобувач |
Тема наукового дослідження |
|
Матійчук К. Д. |
«Організація самостійної роботи з фахових дисциплін у майбутніх учителів іноземної мови (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Хмельницький, 2015 р. |
|
Смольникова О. Г. |
«Розвиток автономного навчання іноземних мов у вищих закладах освіти Великої Британії (Друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Київ, 2017 р. |
|
Басюк Л. Б. |
«Зміст підручників з української літератури для учнів основної школи: гендерний аспект (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Полтава, 2018 р. |
|
Соловей З. П. |
«Розвиток загальної середньої освіти Туреччини (початок XX – перша чверть ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Переяслав, 2020 р. |
|
Плужник О. В. |
«Підготовка вчителів початкової школи в університетах Чехії до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. 01 Освіта / Педагогіка. Переяслав, 2020 р. |
|
Пасічник Л. В. |
«Підготовка вчителів української мови і літератури в системі вищої педагогічної освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Кривий Ріг, 2020 р. |
|
Цюприк А. Я. |
«Розвиток педагогічної теорії самостійної діяльності студентів закладів вищої освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, Хмельницький, 2021 р. |
|
Найда Р. Г. |
«Теоретико-методологічні засади методичної підготовки майбутніх вихователів в умовах педагогічного коледжу» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти, Одеса, 2023 р. |
|
Марушко Л. П. |
«Система підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей до професійної діяльності на засадах диференціації та індивідуалізації навчання» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти, Хмельницький, 2024 р. |
Наукова школа забезпечує належну міжнародну та вітчизняну публікаційну активність: біля 200 наукових і науково-методичних праць, із них – монографії, посібники для вищої школи України, фахові публікації та статті у збірниках наукових і науково-методичних праць у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection. Серед основних праць:
- монографії: «Пізнавальний аспект самостійності майбутнього педагога. Пошуки, проблеми, перспективи» (2006), «Самостійна робота студентів у вищій школі України: історичні трансформації (ІІ половина ХІХ – кінець ХХ ст.)» (2011), «Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Республіки Польща» (2020), «THE WORLD SPACE OF HIGHER EDUCATION: TRENDS IN INTERNATIONALIZATION AND DEVELOPMENT: the collective monograph / Edited by N. Demyanenko». Warsaw: RS Global Sp. z O.O., 2020. 160 p. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal/020, LIFELONG LEARNING: TRENDS, HALLENGES, PROSPECTS: the collective monograph /еdited by N. Demyanenko, V. Benera: International Science Group. Boston: PRIMEDIA launch, 2021. 366 с. ISBN - 978-1-63848-656-5. DOI 10.37835/2410-2075-2021-1-01. https://isg-konf.com/uk/lifelong-learning-trends-hallenges-prospects-ua/;
- посібники: «Психологічна служба у закладах освіти» (2013), «Теорія та методика розвитку рідної мови» (2019); «Самостійна робота: теорія і практика у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технологій» (2020), Поетичні сходинки зростання: навчально-методичний посібник / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Швець (2018), Теорія та методика розвитку рідної мови: навчально-методичний посібник за кредитно-трансферною системою організації навчального процесу / у співавторстві, Н. В. Маліновська (2019), Фізкультурно-оздоровчі технології: навчально-методичний посібник. Портфоліо на педагогічну практику для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Солтис (2022) та ін.
|
|
|
|
Сучасний пошук колективу наукової школи зосереджений на дослідженні провідних зарубіжних та вітчизняних історико-педагогічних тенденцій в освітньо-науковому просторі, ефективних засобів модернізації професійної підготовки науково-педагогічних кадрів у вищій школі України.





