Image

Науковий керівник
доктор педагогічних наук, професор Бенера Валентина Єфремівна

Науково-дослідницький осередок об’єднує науковців, науково-педагогічних працівників, зацікавлених у впровадженні наукових результатів на практиці в контексті євроінтеграційних процесів та реформування Нової української школи.

У науковій школі забезпечується керівництво аспірантами та здобувачами у виконанні дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня доктора наук та доктора філософії з педагогічних наук. Науково-дослідна робота спрямована на підвищення якості та ефективності професійної підготовки майбутніх фахівців освітньої сфери.

Наукові досягнення

Захищені кандидатські дисертації

Швець Оксана Вікторівна «Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності» (2018).

Шевченко Жанна Михайлівна «Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Польщі (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)» (2019).

Цісарук Ірина Василівна «Професійний розвиток майбутніх вчителів трудового навчання та технологій у процесі  самостійної роботи» (2021).

 b3
 b4

Видання за результатами наукових досліджень

Бенера В., Швець О. Поетичні сходинки зростання: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018. 388 с.

Бенера В. Є., Шевченко Ж. М. Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Республіки Польща: монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2020. 435 с. 

Бенера В. Є., Цісарук І. В. Самостійна робота: теорія і практика у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технологій: посібник. Хмельницький : ФОП Цюпак А.А., 2020. 296 с.

b1 
 b2

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКОВОЇ ШКОЛИ

Тематика наукового дослідження

Здобувач наукового ступеня

«Теорія і практика формування кліматичної компетентності майбутніх учителів природничих спеціальностей на засадах освіти для сталого розвитку» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти

Дух Ольга Ігорівна

кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри біології, екології та методик їх навчання.

 «Підготовка майбутніх учителів початкових класів до екологічного виховання на практиці засобами сучасних технологій» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD

Кондратюк Сергій Миколайович

здобувач ступеня доктора філософії PhD, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти, спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки».

«Підготовка майбутніх вихователів до соціальної адаптації дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного середовища» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD

Мозгова Тетяна Петрівна

здобувачка ступеня доктора філософії PhD, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти, спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки».

Бенера В. Є. здійснює наукове керівництво науково-дослідною роботою здобувачів вищої освіти з актуальних проблем вищої школи, історії розвитку педагогічної теорії та освітньої практики, теорії та практики навчання і виховання, вищої освіти за рубежем, особистісно-професійної позиції педагога у новій парадигмі виховання тощо.

Керівник наукової школи у складі спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03 в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (м. Переяслав) бере активну участь в атестації наукових кадрів як офіційний опонент або член постійної спеціалізованої вченої ради.

b5 sp1

Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента

Здобувач

Тема наукового дослідження

Матійчук К. Д.

«Організація самостійної роботи з фахових дисциплін у майбутніх учителів іноземної мови (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Хмельницький, 2015 р.

Смольникова О. Г.

«Розвиток автономного навчання іноземних мов у вищих закладах освіти Великої Британії (Друга половина ХХ – початок     ХХІ ст.)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Київ, 2017 р.

Басюк Л. Б.

«Зміст підручників з української літератури для учнів основної школи: гендерний аспект (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Полтава, 2018 р.

Соловей З. П.

«Розвиток загальної середньої освіти Туреччини (початок XX – перша чверть ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Переяслав, 2020 р.

Плужник О. В.

«Підготовка вчителів початкової школи в університетах Чехії до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. 01 Освіта / Педагогіка. Переяслав, 2020 р.

Пасічник Л. В.

«Підготовка вчителів української мови і літератури в системі вищої педагогічної освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора філософії PhD за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. Кривий Ріг, 2020 р.

Цюприк А. Я.

«Розвиток педагогічної теорії самостійної діяльності студентів закладів вищої освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, Хмельницький, 2021 р.

Найда Р. Г.

«Теоретико-методологічні засади методичної підготовки майбутніх вихователів в умовах педагогічного коледжу» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти,  Одеса, 2023 р.

Марушко Л. П.

«Система підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей до професійної діяльності на засадах диференціації та індивідуалізації навчання» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти,                           Хмельницький, 2024 р.

Наукова школа забезпечує належну міжнародну та вітчизняну публікаційну активність: біля 200 наукових і науково-методичних праць, із них – монографії, посібники для вищої школи України, фахові публікації та статті у збірниках наукових і науково-методичних праць у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection. Серед основних праць:

  • монографії: «Пізнавальний аспект самостійності майбутнього педагога. Пошуки, проблеми, перспективи» (2006), «Самостійна робота студентів у вищій школі України: історичні трансформації (ІІ половина ХІХ – кінець ХХ ст.)» (2011), «Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі Республіки Польща» (2020), «THE WORLD SPACE OF HIGHER EDUCATION: TRENDS IN INTERNATIONALIZATION AND DEVELOPMENT: the collective monograph / Edited by N. Demyanenko». Warsaw: RS Global Sp. z O.O., 2020. 160 p. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal/020, LIFELONG LEARNING: TRENDS, HALLENGES, PROSPECTS: the collective monograph /еdited by N. Demyanenko, V. Benera: International Science Group. Boston: PRIMEDIA launch, 2021. 366 с. ISBN - 978-1-63848-656-5. DOI 10.37835/2410-2075-2021-1-01. https://isg-konf.com/uk/lifelong-learning-trends-hallenges-prospects-ua/;
  •  посібники: «Психологічна служба у закладах освіти» (2013), «Теорія та методика розвитку рідної мови» (2019); «Самостійна робота: теорія і практика у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технологій» (2020), Поетичні сходинки зростання: навчально-методичний посібник / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Швець (2018), Теорія та методика розвитку рідної мови: навчально-методичний посібник за кредитно-трансферною системою організації навчального процесу / у співавторстві, Н. В. Маліновська (2019), Фізкультурно-оздоровчі технології: навчально-методичний посібник. Портфоліо на педагогічну практику для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта / авт.-упор. В. Є. Бенера, О. В. Солтис (2022) та ін.
spp1  spp2 

 

spp3  spivprac 

Сучасний пошук колективу наукової школи зосереджений на дослідженні провідних зарубіжних та вітчизняних історико-педагогічних тенденцій в освітньо-науковому просторі, ефективних засобів модернізації професійної підготовки науково-педагогічних кадрів у вищій школі України.