DOI: https://doi.org/10.37835/AMS-2024-17-18-04-3.12
Yana Zmeieva, higher education student of Kremenets Taras Shevchenko Regional Academy of Humanities and Pedagogy. Supervisor: Dmytro V. Synenkyi (Kremenets, Ukraine)
The article describes integrated art lessons, their impact on motivation and the formation of aesthetic tastes. In particular, the approaches of N. Kostiuk and I. Kozlovska to the integration of elements of project activity and art into the educational process are analyzed. The role of integrated education in the development of critical thinking, creative skills and interdisciplinary connections, as well as the importance of art for the comprehensive education of students is considered. Examples of integration of educational material from different subjects are given.
Keywords: lesson, motivation, project activity, art, integration.
Full text PDF
Література:
- Білецький П. О. Мова образотворчого мистецтва. Київ: Рад. Школа, 1998. с. 128.
- Гарднер Г. Теорія множинного інтелекту. 500 с.
- Гарднер Г. Художня освіта та розвиток людини. Лос Анджелес: Освітній інститут мистецтв Гетті, 1990.
- Кнорр Н. Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках. Сучасна школа України, 2012.
- Костюк Н. Т. Об’єктивна зумовленість і діалектика інтеграції сучасного наукового знання. Київ : Вища школа, 1998. 327 с.