Шмир Марія Федорівна

 shmur

 

 

       Шмир Марія Федорівна – кандидат педагогічних наук, доцент

 

У 1992 закінчила аспірантуру при Науководослідному інституті педагогіки України (м. Київ) та успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «МПЗ як засіб оптимізації процесу навчання учнів» за спеціальністю 13.00.01 – теорія і історія педагогіки. Рішенням спеціалізованої вченої ради Науково-дослідного інституту педагогіки АПН України від 9 жовтня 1992 року Шмир Марії Федорівні присвоєно науковий ступінь кандидата педагогічних наук (диплом КН №000607). З 1999 по 2002 р. працювала старшим викладачем кафедри німецької філології у Тернопільському експериментальному інституті педагогічної освіти.

З 2002 року по 2009 рік працювала в Тернопільському національному економічному університеті на кафедрі іноземних мов для фінансово-банківських спеціальностей на посаді старшого викладача, а з 2007 року на посаді доцента тієї ж кафедри. 19 квітня 2007 року отримала атестат доцента кафедри іноземних мов Тернопільського національного економічного університету (ДЦ №016894).

За сумісництвом працювала в Європейському університеті (Тернопільська філія) на посаді зав. предметної комісії іноземних мов. З 1 вересня 2010 року працює на посаді доцента кафедри іноземних мов Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка. З 2011 року завідує кафедрою німецької філології.

Керує студентською науковою проблемною групою «Актуальні проблеми вивчення німецької мови». Коло наукових інтересів – еволюційні процеси в лексиці німецької мови (науково-дослідницькі інтереси), проблеми міжпредметності та реалізація діяльнісного підходу у навчанні іноземної мови. Працює над темою наукового дослідження. Брала участь у міжнародних науково-практичних конференціях.

Автор близько 80 надрукованих праць, серед яких навчальні посібники (5 навчальних посібників з грифом МОН України), тематичний словник, методичні розробки, наукові статті.

Найважливіші наукові публікації:

1. Навчальні посібники: «Ділова німецька мова» (2009р.), «Німецька мова за професійним спрямуванням» (2007р.), «Німецька мова за професійним спрямуванням» (доповнений і доопрацьований) (2008р.), «Німецька мова для економістів» (2010р.), «Deutsch für die Anfänger» (2010р.), «Порівняльна типологія української і німецької мови в запитаннях і відповідях» (2013р.), «Діяльнісний підхід в навчанні теорії і практикуму перекладу“ (2014р.), „Deutsch als Fachsprache» (2015р.).

2. Некоторые аспекты формирования у студентов деятельностной компетентности в процессе преподавания языка / М.Ф. Шмыр // Актуальные проблемы филологии. [текст]: Международный ежегодник (10 июля 2013 г.) Выпуск 7. – Барнаул; Рубцовск: Изд-во Алт. Ун-та, 2013. – С. 98 -103.

3. Самостійна робота студентів в контексті діяльнісного підходу. Наука України: проблеми сьогодення та перспективи розвитку: матеріали Міжнародної науковопрактичної конференції «Наука України: проблеми сьогодення та перспективи розвитку» (м. Одеса, 29-30 травня 2015 р.) / ГО «Інститут освітньої та молодіжної політики»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. – Одеса : ГО «ІОМП», 2015. – С. 47-50.

4. Шмир М.Ф. Співпраця викладача і студентів у навчанні німецької мови / М.Ф. Шмир // Молода наука України. Перспективи та пріоритети розвитку [Текст] : Матеріали ХVІІ Всеукраїнської з міжнародною участю науково-практичної заочної конференції (м. Київ, 24-25 квітня 2015 р.) / ГО «Інститут освітньої та молодіжної політики»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. – Київ : ГО «ІОМП», 2015. – С. 116-121.

 


Надрукувати